Uudised

Karismaatiline Gleb Maltsev pani osalejad tõsiselt mõtlema

Pitching training workshop tõi 12. mai õhtupoolikul Ideelabori ruumidesse hulgaliselt huvilisi. Lisaks Ideelabori enda tiimidele olid kohale tulnud ka huvilised väljastpoolt. Töötuba viis läbi Gleb Maltsev, kommunikatsiooniagentuuri Stoneful eestvedaja, tunnustatud esinemiskunsti koolitaja ja mentor.

Gleb rääkis, et on oluline meeles pidada inimeste ja ettevõtete nimesid ning uute loodud kontaktidega tuleks koheselt ka side luua, kas Facebooki või LinkedIn-i vahendusel. Paraku ei pööra inimesed nimedele palju tähelepanu või kiirustavad liialt ennast tutvustades. Seepärast on ka kuulajal nimest raske aru saada või unustavad nad kuuldu sootuks. Glebi sõnul tuleks meeles pidada, et kui sa tahad saada tähelepanu, siis ole ka ise tähelepanelik teiste suhtes. Samuti rõhutas ta, et kui soovitakse rahvusvaheliselt laieneda või oma ideega maailma muuta, siis on kindlasti vaja ka rahvusvahelist ja kergesti hääldatavat ettevõtte nime.

Oluliseks oma äriidee esitamise juures pidas ta veel seda, et esineja teaks, kes on tema kuulajaskond. Näiteks seda, millised investorid täpselt kohal on ja milline on nende portfoolio. Sellele teadmisele tuginedes saab kujundada pitchi sisu ja esitluse üldise tooni. Tavaliselt aga ei uurita kuulajate tausta piisavalt või ei pöörata sellele üldse tähelepanu.

Koolituse läbivaks teemaks oli eneseteadlikkus ja osalejad pidid korduvalt mõtlema, kuidas vastata küsimustele: “Miks sa sellega tegeled ja miks see sulle korda läheb”. Lõpetuseks jõuti järeldusele, et kui sa tahad olla usutav, siis pead olema aus ja haavatav oma lugu rääkides. Kui kuulajad saavad sinuga samastuda ja mõistavad, miks on teema sulle oluline, siis hakkavad ka nemad hoolima ja huvituma, mida sul öelda on.

Gleb suutis osalejatega kiirelt hea kontakti saavutada, õhkkond oli väga soe ja vaba. Selleks, et osalejad ennast avada julgeksid, avas ka Gleb ennast ning rääkis oma elust ja rasketest hetkedest. Tagasiside üritusest oli väga positiivne ning isegi vilunud pitchijad leidsid midagi uut, mida kõrva taha panna. Inimesed olid Glebist lummatud ja pärast ürituse lõppu mindi veel mehelt küsimusi ja soovitusi küsima.

Gleb Maltsevi loodud “Fundamentals of writing a pitch” - http://www.slideshare.net/glebmaltsev/fundamentals-of-writing-a-pitch

Glebi tegemistel saab silma peal hoida ka Twitteris - @glebmaltsev

Ethel Okas
TÜ Ideelabor